مقالات آموزشی

چگونه بفهمیم دوربین مداربسته روشن است ؟

چگونه بفهمیم دوربین مداربسته روشن است

چگونه بفهمیم دوربین مداربسته روشن است ؟

مورد ۱ برای چک کردن روشن بودن دوربین مداربسته: بررسی حرکت دوربین یا لنزهای آن

حرکت لنز دوربین را بررسی کنید. برخی از مدل های دوربین مداربسته مانند دوربین های اسپیددام قابلیت چرخش و حرکت دارند. این نوع از دوربین ها را می توان از راه دور نیز کنترل کرد (لنز موتورایز) و با چرخاندن آنها در جهات مختلف تصاویر را ثبت نمود. همچنین لنز دوربین مداربسته اگر از نوع وریفوکال یا متغیر باشد در هنگام زوم کردن حرکت کرده و از بیرون حرکت آن مشخص است. چرخش دوربین برای ثبت تصاویر در جهت افقی و یا عمودی است. به این ترتیب می توان متوجه شد که آیا دوربین روشن و در حال کار است یا خیر

 

مورد ۲ برای چک کردن روشن بودن دوربین مداربسته: کنترل نور مادون قرمز

در حال حاضر بیشتر دوربین های مداربسته دارای قابلیت دید در شب هستند. امکان تصویربرداری در شب به کمک نور مادون قرمز IR در دوربین های مداربسته فراهم شده است. نور مادون قرمز توسط LED هایی که در اطراف لنز دوربین قرار گرفته اند به محیط ساطع می شود. بنابراین کافیست اطراف دوربین را در شب چک کنید که آیا نور قرمزی میبینید یا خیر و دوربین در حال ثبت تصاویر هست یا خیر

مورد ۳ برای چک کردن روشن بودن دوربین مداربسته: با استفاده از سیستم شبکه

روش دیگر برای اینکه بفهمیم آیا دوربین مداربسته روشن است یا خیر کنترل شبکه Wifi است. چنانچه دوربین های مداربسته از نوع Wifi باشند می توانید از طریق جستجوی شبکه در گوشی از روشن بودن دوربین اطلاع یابید. همچنین در صورتی که دوربین متعلق به شما است از طریق وای فای می توانید دوربین ها را تنظیم و مدیریت کنید.

 

مورد ۴ برای چک کردن روشن بودن دوربین مداربسته: با استفاده از نرم افزار

نرم افزارها و اپلیکیشن های مخصوصوی وجود دارند که قادر به ردیابی دوربین مداربسته در نزدیکی شما هستند. به کمک این نرم افزار ها می توانید اطمینان حاصل کنید که اولا دوربین در اطراف شما وجود دارد یا خیر و دوما آیا دوربین روشن است یا خیر. برای مثال می توان به اپلیکیشن های Hidden Camera Detector و یا Glint Finder اشاره نمود. بنابراین به صورت نرم افزاری نیز می توان به سوال از کجا بفهمیم دوربین مداربسته روشن است پاسخ داد.

با کیفیت ترین دوربین های مداربسته

شما در صفحه محصولات می توانید با کیفیت ترین دوربین‌های مداربسته را مشاهده کنید و اگر نیاز به مشاوره داشتید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۶۶۷۱۲۰۰۰

مجموعه ایران نوتریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *