مقالات آموزشی

آیا نصب دوربین های مداربسته جرم است؟

در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم آیا نصب دوربین مداربسته جرم است یا خیر؟

نصب دوربین مداربسته به خودی خود نه فقط جرم محسوب نشده بلکه مورد تایید مراجع قانونی است. در این خصوص محدودیت‌هایی وجود دارد، که در برخی از اماکن به مجوز خاص نیاز دارد و در بعضی موارد نصب دوربین مداربسته تحت هر شرایطی جرم محسوب می‌شود.

گاهی اوقات ممکن است بسیاری از افراد تصمیم بگیرند که در ساختمان محل زندگی خود دوربین‌های مداربسته را نصب کنند، اما باید به این نکته توجه کرد که نصب دوربین مداربسته در مشاعات ساختمان تنها با تصویب هیئت مدیره ساختمان امکان پذیر است و هر فردی نمی‌تواند به تنهایی تصمیم به نصب دوربین مداربسته بگیرد.

نصب دوربین در قسمت‌هایی که مربوط به حریم شخصی افراد است نیاز به مجوز قانونی دارد.

نصب دوربین های مداربسته در چه مواردی جرم است؟

استفاده از دوربین مداربسته بدون مجوز پیگرد قانونی به همراه دارد.

استفاده از دوربین‌های مداربسته در مکان‌های عمومی

هیچ گونه منع قانونی و ممنوعیت برای نصب دوربین‌های مداربسته در مکان‌های عمومی وجود ندارد، البته در صورتی که این مکان‌ها در حوالی محیط‌های حساس مثل سفارتخانه‌ها، پایگاه‌های هوایی، پادگان‌ها و …. باشد، غیر قانونی است و جرم محسوب می شود.

دوربین‌های مداربسته در مشاعات

افراد برای استفاده از دوربین‌های مداربسته در قسمت‌های مشترک ساختمان مانند پارکینگ، حیاط و راه پله‌ها و … باید تاییدیه کتبی از کلیه اعضای مجتمع و یا هیئت مدیره ساختمان داشته باشند.
اگر اکثر ساکنان این موضوع را تایید کردند نظر آن‌ها بر نظر افرادی که موافق نیستند، در الویت قرار دارد. بنابراین اگر شخصی با مخالفت خود مانع نصب دوربین‌ها شود، می‌توان از طریق دریافت مجوز کتبی اقدام به نصب دوربین‌های مداربسته در بخش‌های مشاع ساختمان کرد.

نصب دوربین‌ مداربسته در محیط‌های خصوصی

استفاده از دوربین مداربسته در مکان‌هایی که به حریم خصوصی افراد ارتباط دارد مانند محوطه داخلی منزل، اتاق رختکن، اتاق خواب شخص و …. اشکال دارد و تخلف تلقی می‌شود.

برای نصب دوربین‌های مداربسته در محل‌های شخصی، گرفتن مجوز‌های رسمی ضروری است در غیر اینصورت جرم محسوب می شود.

با کیفیت ترین دوربین های مداربسته

شما در صفحه محصولات می توانید با کیفیت ترین دوربین‌های مداربسته را مشاهده کنید و اگر نیاز به مشاوره داشتید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۶۶۷۱۲۰۰۰

مجموعه ایران نوتریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *