مقالات آموزشی

دلایل ایجاد نویز در دوربین‌ های مداربسته

دلیل ایجاد نویز در دوربین مداربسته

دلایل ایجاد نویز در دوربین‌ های مداربسته

وجود نویز در تصویر دوربین‌ های مداربسته یکی از اصلی ترین مشکلات در طول نصب و بهره برداری از دوربین های مداربسته است. گاهی اوقات وجود نویز به دلایل محدودیت قابلیت دوربین مداربسته است و نمی توان کاری برای آن انجام داد مثلا محدودیت نوری.

اما می توان کاری انجام داد که این مشکل را به حداقل برسانیم.

در ادامه به دلایل ایجاد نویز در دوربین‌ های مداربسته می‌‍پردازیم:

۱-استفاده از دوربین‌ های با کیفیت پایین
۲-نور نا کافی
۳-مسافت زیاد کابل کشی
۴-فیش bnc دوربین مداربسته
۵-استفاده از منبع تغذیه نامناسب
۶-استفاده از کابل ‌های با کیفیت نامطلوب
۷-حرارت و گرمای استفاده از مبدل ‌های بی‌کیفیت
استفاده از مبدل ‌های بی‌کیفیت-۸
۹-عدم رعایت استانداردها توسط شرکت سازنده
۱۰-عدم رعایت نکات ایمنی هنگام نصب
۱۱-وجود رسانا در اطراف کابل
۱۲-اتصالات ضعیف

آیا دوربین تحت شبکه هم مشکل نویز در تصاویر دوربین مداربسته را دارد؟

مشکل نویز در دوربین‌ های تحت شبکه به دلیل نحوه ارسال و دریافت اطلاعات به وجود نمی آید. در واقع سیستم های تحت شبکه مقاومت بسیار بالاتری نسبت به نویزهای الکترومغناطیسی دارند و در صورت بروز مشکل هم به جای وجود نویز در تصویر شما با کاهش سرعت در ارسال اطلاعات یا قطع موقت شبکه رو به رو خواهید شد.

آیا نویز میتواند به دلیل مشکلات دوربین ایجاد شود؟

درصد بروز این مشکل خیلی پایین است. عموما نویز در تصاویر دوربین مداربسته به دلیل در نظر نگرفتن اصول استاندارد نصب یا شرایط بد محیطی است. اما بهتر است سلامت دوربین را چک کنید. برای این کار تنها کافی است دوربین را به صورت مستقیم به دستگاه ضبط کننده تصاویر (DVR-NVR) وصل کنید. در صورت وجود نویز مشکل از دوربین خواهد بود.

نویز در دوربین مداربسته یک امر جدا نشدنی در ارائه ی تصاویر است که با استفاده از رعایت اصول و استانداردها و همچنین تنظیمات مناسب آن را به حداقل رساند. توجه داشته باشید که همیشه برای هر مشکل راهکاری وجود دارد، فقط به وضعیت موجود نگاه کنید تا متوجه شوید چه چیزی باعث ایجاد نویز در تصاویر شده است.به خاطر داشته باشید که تحت شرایط خاصی مانند شرایط نور کم، وجود نویز طبیعی است که در این شرایط می بایست دوربینی را تهیه کنید که با استفاده از حداقل نور بتوانند که تصاویر مناسبی را ارائه دهند یا شرایط نوری مناسبی را فراهم سازید.

 

با کیفیت ترین دوربین های مداربسته

شما در صفحه محصولات می توانید با کیفیت ترین دوربین‌های مداربسته را مشاهده کنید و اگر نیاز به مشاوره داشتید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۶۶۷۱۲۰۰۰

مجموعه ایران نوتریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *