نصب نرم افزار نوتریکا پلاک

نرم افزار نوتریکا پلاک قابل نصب بر روی ویندوز های ۷، ۸ ، ۱۰ و ۱۱ می باشد.

 

هشدار

در نظر داشته باشید که برای نصب نرم افزار نوتریکا پلاک بر روی ویندوز ۷ باید آخرین آپدیت ویندوز را دریافت و نصب کرده باشید.

 

برای نصب نرم افزار، فایل فشرده نوتریکا پلاک را Extract کرده و یا در صورتی که DVD نوتریکا پلاک را دریافت کرده اید، آن را درون دستگاه خود قرار داده و وارد آن شوید.

 

نکته

نرم افزار نوتریکا پلاک در دو نسخه قفل نرم افزاری (Softlock) و قفل سخت افزاری (Hardlock) عرضه می شود. نحوه فعال سازی نرم افزار به نوع نرم افزار شما بستگی دارد. در هنگام نصب می توانید نوع نسخه در دسترس خود را از روی نام فایل تشخیص دهید.

با کلیک بر روی فایل Setup.exe مراحل نصب شروع می شود. نصب نرم افزار پلاک خوان نوتریکا پلاک به صورت Wizard است و تمامی پیش نیاز های نرم افزار از طریق اجرای این فایل به طور خودکار روی سیستم شما نصب خواهد شد.

 

با زدن دکمه Next به مرحله بعد می رویم.

 

از طریق دکمه Change می توانید محل نصب نرم افزار را تغییر دهید.

 

پس از تایید محل نصب نرم افزار، دکمه OK را کلیک کنید.

 

 

اکنون با زدن دکمه Install نصب نرم افزار شروع می شود.

 

 

در این مرحله، نرم افزار نوتریکا پلاک در حال نصب است. چند دقیقه صبر کنید تا نصب آن به پایان برسد.

 

 

اکنون مراحل نصب نوتریکا پلاک به پایان رسیده است. با زدن دکمه Finish پروسه نصب اتمام می یابد.

 

 

advanced divider

فعال سازی نرم افزار نوتریکا پلاک

بعد از نصب نرم افزار، برای فعال سازی باید دانگلی که همراه با DVD دریافت کرده اید را به سیستم خود متصل کنید.

سپس نرم افزار نوتریکا پلاک را از روی دسکتاپ و یا محل نصب اجرا کنید.

با اجرا شدن نرم افزار، پنجره ورود نمایش داده خواهد شد.

برای ورود به نرم افزار باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. به صورت پیشفرض نام کاربری و پسورد نرم افزار نوتریکا پلاک هردو admin می باشد که می توانید پس از ورود آن را تغییر دهید. پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، دکمه ورود را کلیک کنید.

 

اکنون نرم افزار شما به طور کامل فعال شده است و می توانید از آن استفاده کنید.
advanced divider

پلاک خوانی

پلاک خوانی از روی ویدیو

وقتی وارد نرم افزار نوتریکا پلاک شوید، تصویری مطابق شکل زیر مشاهده خواهید کرد. ممکن است بسته به نسخه نرم افزار شما کمی تفاوت داشته باشد.

با کلیک بر روی دکمه آیکون اضافه کردن ویدیو و دوربین وارد منو اضافه کردن دوربین و ویدیو شوید.

اکنون باید به ترتیب نشان داده شده، اطلاعات ویدیو مد نظر خود را وارد کنید.

  1. نام دوربین/ویدیو (این نام دلخواه است و تنها به عنوان شناسایی دوربین یا ویدیو استفاده می شود)
  2. آدرس کامل فایل ویدیو به همراه پسوند

پس از تکمیل بخش های مورد نیاز، دکمه ذخیره را کلیک کنید. با فشردن این دکمه به تب نظارت صفحه اصلی نوتریکا پلاک باز می گردید.

در منو پیش رو امکانات اولیه برای کار با ویدیو یا دوربین در اختیار شما قرار می گیرد. دکمه های در دسترس شما به ترتیب از راست به چپ به شرح زیر می باشد:

  1. با زدن این دکمه اتصال شما با دوربین برقرار شده یا اگر آدرس ویدیو به نرم افزار داده باشید، ویدیو پخش خواهد شد.
  2. این دکمه شما را به منو تنظیمات دوربین (برای تغییر نام دوربین و رشته اتصال یا آدرس ویدیو) منتقل خواهد کرد. همچنین از این منو شما می توانید به تنظیمات پیشرفته دسترسی داشته باشید.
  3. با زدن این گزینه می توانید روی تصویر در حال پخش ناحیه مورد علاقه (ROI) ایجاد کنید. این ناحیه محل مورد نظر شما برای پلاک خوانی را مشخص می کند و پلاک های خارج از این ناحیه تشخیص داده نمی شوند.
  4. با زدن این گزینه اطلاعات تصویر و پلاک خوانی نمایش داده می شود.

برای پخش ویدیو و شروع پردازش دکمه دکمه شروع به پلاک خوانی را کلیک کنید.

با فشردن این دکمه ویدیو شما پخش شده و پلاک خوانی به صورت خودکار روی ویدیو انجام می گیرد.

بخش های مختلف در دسترس عبارت اند از:

  1. از طریق این دکمه می توانید ارتباط با دوربین را قطع کرده و یا پخش ویدیو را متوقف کنید.
  2. تصویر پلاک آخرین خودرویی که در تصویر تشخیص داده شده است.
  3. شماره پلاک آخرین خودرو تشخیص داده شده در تصویر که از طریق پردازش تصویر و هوش مصنوعی تشخیص داده شده است.
  4. تصویر آخرین خودرویی که در تصویر تشخیص داده شده است.

 

نکته

در نظر داشته باشید که در تب نظارت نرم افزار نوتریکا پلاک، تنها تصویر و شماره پلاک آخرین خودرو تشخیص داده شده نمایش داده می شود. برای مشاهده سایر تردد های ثبت شده باید به تب گزارشات مراجعه کنید.

تشخیص پلاک از طریق دوربین

برای پلاک خوانی از طریق دوربین از طریق دکمه آیکون اضافه کردن ویدیو و دوربین وارد منو اضافه کردن دوربین شده یا در صورتی که پیش از این به نرم افزار خود دوربین اضافه کرده اید، از طریق دکمه آیکون تنظیمات دوربین و ویدیو وارد منو تنظیمات دوربین شوید.

مطابق تصویر بالا، اطلاعات مورد نیاز را در این صفحه وارد کنید. این اطلاعات عبارت اند از:

  1. نام دوربین/ویدیو (این نام دلخواه است و تنها به عنوان شناسایی دوربین یا ویدیو استفاده می شود
  2. رشته اتصال RTSP دوربین

پس از تکمیل بخش های مورد نیاز، دکمه ذخیره را کلیک کنید. با فشردن این دکمه به تب نظارت صفحه اصلی نوتریکا پلاک باز می گردید.

 

هشدار

دقت کنید که رشته اتصال RTSP با IP دوربین تفاوت دارد. در مورد رشته اتصال و نحوه یافتن آن در ادامه توضیح داده شده است.

اکنون با استفاده از دکمه آیکون تنظیمات دوربین و ویدیو اتصال نرم افزار با دوربین برقرار می شود.

 

در این مرحله پلاک خوانی به طور خودکار انجام می گیرد.

بخش های مختلف در دسترس عبارت اند از:

  1. از طریق این دکمه می توانید ارتباط با دوربین را قطع کرده و یا پخش ویدیو را متوقف کنید.
  2. تصویر پلاک آخرین خودرویی که در تصویر تشخیص داده شده است.
  3. شماره پلاک آخرین خودرو تشخیص داده شده در تصویر که از طریق پردازش تصویر و هوش مصنوعی تشخیص داده شده است.
  4. تصویر آخرین خودرویی که در تصویر تشخیص داده شده است.

 

نکته

در نظر داشته باشید که در تب نظارت نرم افزار نوتریکا پلاک، تنها تصویر و شماره پلاک آخرین خودرو تشخیص داده شده نمایش داده می شود. برای مشاهده سایر تردد های ثبت شده باید به تب گزارشات مراجعه کنید.

 

هشدار

ممکن است هنگام اتصال به دوربین با پیغام خطا “دوربین پیدا نشد. رشته اتصال را دوباره چک کنید.” مواجه شوید. در صورت مشاهده این ارور ابتدا از صحت رشته اتصال خود اطمینان پیدا کنید. اگر با وجود درست بودن رشته اتصال باز هم با این پیغام خطا مواجه شدید، ممکن است این مشکل به دلیل گزینه پخش صدا رخ داده باشد.

بسته به مدل دوربین شما، ممکن است در رشته اتصال آن علاوه بر ویدیو دوربین، صدای دوربین نیز ارسال شود که این مورد می تواند در اتصال نرم افزار به دوربین اختلال ایجاد کند. برای رفع این مشکل پس از وارد کردن رشته اتصال دوربین، وارد بخش تنظیمات پیشرفته شوید.

با ورود به این صفحه، از بخش پارامتر های ویدیو، گزینه پخش صدا را در صوتی که فعال بود، غیر فعال کرده یا در صورتی که غیر فعال بود، آن را فعال کنید.

پس از انجام این کار، به صفحه نظارت دوربین بازگشته و دکمه اتصال را کلیک کنید. در صورتی که مشکل اتصال به دلیل صدا رخ داده باشد، با انجام این کار مشکل برطرف شده و اتصال دوربین بدون خطا انجام می شود.

کار با دوربین تحت شبکه

اگر می خواهید تصویر را مستقیما از دوربین شبکه (IP Camera) دریافت کنید، باید رشته اتصال به دوربین را بدانید. هر دوربین، رشته اتصال خاصی دارد که با دیگر دوربین ها متفاوت است. راه های مختلفی برای دریافت رشته اتصال دوربین ها وجود دارد.

کار با دوربین وبکم

برای دوربین وبکم کافیست در محل رشته اتصال عدد ۰ (شماره دوربین) را وارد کنید و پس از ذخیره کردن، دکمه آیکون تنظیمات دوربین و ویدیو را بزنید. اگر بیش از یک دوربین دارید، شماره های ۱ و ۲ و … را استفاده کنید.

advanced divider

جستجو و گزارش گیری

نرم افزار پلاک خوان و مدیریت تردد نوتریکا پلاک در بخش گزارشات امکانات متنوع و کاملی برای جستجو پلاک ها و گزارش گیری به شما می دهد. در ادامه حالت های مختلف گزارش گیری و جستجو را بررسی می کنیم.

گزارش گیری بر اساس تاریخ

برای گزارش گیری تردد های ثبت شده در نرم افزار بر اساس تاریخ، از بخش بازه زمانی در قسمت سمت راست صفحه گزارشات، شروع و پایان تاریخ مد نظر خود را مشخص کنید. سپس با فشردن دکمه جستجو، تمامی تردد های انجام شده در این بازه نمایش داده خواهد شد.

همانطور که مشاهده می کنید با تعیین بازه گزارش گیری و فشردن دکمه جستجو نتایج تردد نمایش داده می شود. در حال حاضر ۱۵ نتیجه در این صفحه نمایش داده می شود.

در قسمت پایین سمت چپ صفحه گزارشات، تعداد کل تردد ها در نتایج جستجو مشخص شده است. نرم افزار نوتریکا پلاک به صورت پیشفرض ۱۵ تردد آخر را نمایش می دهد. اما در صورتی که تعداد تردد های یافت شده بیشتر از ۱۵ مورد باشد، می توانید تعداد نتایج نمایش داده شده را افزایش دهید یا صفحات نتایج را مرور کنید.

گزارش گیری بر اساس زمان

برای گزارش گیری تردد های ثبت شده در نرم افزار بر اساس زمان (ساعت و دقیقه)، از بخش بازه زمانی در قسمت سمت راست صفحه گزارشات، ساعت و دقیقه شروع و پایان مد نظر خود را مشخص کنید. سپس با فشردن دکمه جستجو، تمامی تردد های انجام شده در این بازه نمایش داده خواهد شد.

همانطور که مشاهده می کنید با تعیین بازه گزارش گیری و فشردن دکمه جستجو نتایج تردد نمایش داده می شود.

جستجو شماره پلاک

نرم افزار پلاک خوان نوتریکا پلاک امکان جستجوی دقیق و جزئی پلاک خودرو ها را در اختیار شما قرار می دهد.

جستجو پلاک

همانطور که مشاهده می کنید در فیلد ارائه شده برای جستجو پلاک شما می توانید هر بخش از شماره پلاک را به تفکیک جستجو کنید

به عنوان مثال ما حرف ق و دو رقم آخر ۳۲ را جستجو می کنیم.

پس از وارد کردن بخش های مورد نظر و کلیک کردن دکمه جستجو، تردد های مطابق با پارامتر های وارد شده نمایش داده خواهند شد.

گزارش گیری ترکیبی

برای جستجو و گزارش گیری از تردد های ثبت شده در نرم افزار پلاک خوان نوتریکا پلاک، شما می توانید از تمام فیلتر ها در کنار یکدیگر استفاده کنید.

به عنوان مثال، ما می خواهیم تردد یک خودرو در بازه ی زمانی ۱:۰۰ PM در تاریخ ۱۴۰۱/۲/۸ تا ساعت ۵:۳۰ PM در تاریخ ۱۴۰۱/۲/۱۱ را بیابیم. از طرفی می دانیم ۲ رقم اول پلاک ۲۵ بوده و دو رقم آخر آن ۳۶ است. با وارد کردن این پارامتر ها و جستجو، تردد های انجام شده خودرو مد نظر در این بازه زمانی را مشاهده می کنیم.

با تکمیل بخش ها بر اساس پارامتر های مد نظر و کلیک کردن دکمه جستجو، تمامی تردد هایی که با مشخصات وارد شده مطابقت دارند لیست می شوند.

اطلاعات قابل نمایش در گزارشات

در بخش گزارشات نرم افزار نوتریکا پلاک شما می توانید در کنار شماره پلاک ثبت شده از هر تردد، اطلاعاتی از قبیل تاریخ و ساعت، نام دوربین، جهت حرکت خودرو، تصویر پلاک و… را مشاهده کنید. این گزینه ها را می توانید از قسمت بالای لیست گزارشات انتخاب کرده تا در اطلاعات ارائه شده در هر تردد نمایش داده شوند.

به عنوان مثال ما تیک تصویر پلاک را فعال می کنیم تا تصویر پلاک خودرو ها نیز در گزارشات نمایش داده شود.

بدین صورت تصویر پلاک ها نیز به لیست گزارشات اضافه شده و در خروجی گزارشات نیز نمایش داده خواهد شد.

 

نکته

در صورتی که در بخش تنظیمات ذخیره سازی تصاویر گزینه ی ذخیره تصویر پلاک و خودرو را انتخاب کرده باشید، با کلیک بر روی تصویر پلاک در لیست گزارشات، تصویر ذخیره شده از خودرو مربوطه در پنجره ای جدید برای شما نمایش داده خواهد شد.

 

نکته

اطلاعات قابل نمایش در بخش گزارشات بستگی به ورژن نرم افزار شما دارد. در صورتی که از نسخه جاده ای نوتریکا پلاک استفاده می کنید، برخی فیلد ها مانند تصویر مالک، کد ملی و شماره همراه برای شما نمایش داده نخواهد شد.

خروجی گرفتن از گزارشات

نرم افزار نوتریکا پلاک به شما امکان خروجی گرفتن از گزارشات در قالب فایل PDF، Excel و همچینین پرینت گرفتن از گزارشات را ارائه می دهد.

با زدن این دکمه وارد صفحه ی پرینت گزارشات می شوید.

در این پنجره پیش نمایش لیست گزارشات تردد را مشاهده می کنید. برای خروجی گرفتن از آن روی دکمه آیکون خروجی گرفتن از گزارشات کلیک کرده و یکی از فرمت های Excel یا PDF یا Word را انتخاب کنید و برای پرینت گرفتن گزارشات نیز بر روی دکمه آیکون پرینت گزارشات کلیک کنید.

advanced divider

مدیریت کاربران

در تب مدیریت کاربران نرم افزار نوتریکا پلاک شما می توانید کاربران سیستم را مدیریت کرده و میزان دسترسی آن ها به نرم افزار را مشخص کنید.

تغییر اطلاعات کاربر ادمین

کاربر ادمین که در نرم افزار نوتریکا پلاک به عنوان کاربر پیشفرض با دسترسی کامل به نرم افزار معرفی شده است، برای سهولت در استفاده از نرم افزار با استفاده از نام کاربری admin و رمز عبور admin وارد سیستم می شود.

 

هشدار

به دلیل مسائل امنیتی توصیه می شود حتما پس از ورود اولیه به نرم افزار، اطلاعات ورود کاربر ادمین را ویرایش کنید.

برای تغییر اطلاعات کاربر ادمین، ابتدا کاربر ادمین را از لیست کاربران انتخاب کرده، سپس دکمه ویرایش را کلیک کنید.

برای تغییر اطلاعات کاربر ادمین، ابتدا کاربر ادمین را از لیست کاربران انتخاب کرده، سپس دکمه ویرایش را کلیک کنید.

شما می توانید نام ، نام خانوادگی و رمز عبور کاربر ادمین را تغییر دهید. همچنین شما می توانید توضیحات مربوط به هر کاربر را نیز در سیستم وارد کنید تا در صورت مراجعه به بخش کاربران و جستجو کاربر، این توضیحات را مشاهده کنید.

با کلیک بر روی دکمه ثبت، تغییرات اعمال می شود.

 

هشدار

نرم افزار نوتریکا پلاک به شما قابلیت تغییر سطوح دسترسی کاربران را نیز ارائه می کند اما به دلیل این که کاربر ادمین مدیر اصلی سیستم است، مراقب باشید که تا هنگامی که کاربر دیگری به عنوان مدیر اصلی در سامانه تعریف نکرده اید، سطح دسترسی کاربر ادمین را تغییر ندهید.

افزودن کاربر جدید

برای افزودن کاربر جدید روی سیستم، از بخش مدیریت کاربران سیستم بر روی دکمه کاربر جدید کلیک کنید.

با زدن دکمه کاربر جدید، فیلد های مربوط به ورود اطلاعات کاربر برای شما باز می شود. با پر کردن اطلاعات کاربر در این فیلد ها می تونید کاربر جدید را به سیستم اضافه کنید.

نرم افزار نوتریکا پلاک به صورت پیش فرض دو سطح دسترسی مدیر اصلی و کاربر معمولی را ارائه می کند.

  • مدیر اصلی : این کاربر به تمامی بخش های نرم افزار از جمله نظارت، گزارشات، مدیریت کاربران سیستم، تنظیمات و… دسترسی دارد.
  • کاربر معمولی : این کاربر تنها به بخش نظارت نرم افزار دسترسی دارد.

همچنین شما می توانید با انتخاب گزینه سفارشی دسترسی های دلخواه را برای کاربر جدید اعمال کنید.

با پر کردن اطلاعات کاربر و کلیک بر روی دکمه ثبت، کاربر جدید به لیست اضافه می شود.

همانطور که مشاهده می کنید کاربر جدید به لیست اضافه شده است.

اکنون با اطلاعات کاربر جدید وارد نرم افزار می شویم.

پس از وارد کردن اطلاعات کاربر، دکمه ورود را کلیک می کنیم.

همانطور که مشاهده می شود، کاربر جدید تنها به دو بخش نظارت و گزارشات دسترسی دارد که مطابق دسترسی های تعریف شده برای کاربر است.

تغییر رمز عبور کاربر

برای تغییر رمز عبور کاربر ابتدا از لیست کاربران، کاربر مد نظر انتخاب کرده و سپس دکمه ویرایش را کلیک کنید.

با زدن دکمه ویرایش، بخش های مربوط به اطلاعات کاربر باز شده و شما می توانید اطلاعات را تغییر دهید.

برای تغییر رمز عبور کاربر، در بخش رمز عبور و ورود مجدد رمز عبور رمز عبور مد نظر خود را وارد کرده سپس دکمه ثبت را کلیک کنید.

در صورتی که دو رمز عبور وارد شده با یک دیگر مطابقت داشته باشد، پنجره تایید زیر را مشاهده خواهید کرد.

اکنون کاربر می تواند با رمز عبور جدید خود وارد نرم افزار نوتریکا پلاک شود.

 

نکته

ممکن است کاربر سیستم که تصمیم به تغییر رمز عبور خود دارد به بخش مدیریت کاربران سیستم دسترسی نداشته باشد. در این صورت کاربر می تواند با روش ساده تری رمز عبور خود را تغییر دهد. برای انجام این کار، از قسمت بالا سمت چپ نرم افزار بر روی دکمه منو همبرگری آی پلاک کلیک کنید.

با کلیک بر روی این گزینه، پنجره تغییر رمز عبور باز خواهد شد. در این پنجره شما می توانید با ورود رمز عبور فعلی و رمز عبور جدید و ورود مجدد رمز عبور رمز عبور خود را تغییر دهید.

پس از پر کردن بخش های ذکر شده، با کلیک بر روی دکمه ثبت تغییر رمز عبور اعمال خواهد شد.

تغییر سطح دسترسی کاربر

برای تغییر سطح دسترسی کاربر ابتدا از لیست کاربران، کاربر مد نظر انتخاب کرده و سپس دکمه ویرایش را کلیک کنید.

با زدن دکمه ویرایش، بخش های مربوط به اطلاعات کاربر باز شده و شما می توانید اطلاعات را تغییر دهید.

اکنون می توانید سطح دسترسی کاربر مد نظر را تغییر دهید.

 

هشدار

به دلیل موارد امنیتی، برای ایجاد هرگونه تغییر در اطلاعات کاربر باید رمز عبور و ورود مجدد رمز عبور کاربر مجدد وارد شود. شما می توانید مرز عبور قبلی کاربر را وارد کرده یا رمز عبور جدید برای کاربر تعریف کنید.

با کلیک بر روی ثبت، پیام تایید تغییرات را مشاهده خواهید کرد.

اکنون کاربر در صورت ورود به سیستم، سطح دسترسی جدیدی دریافت خواهد کرد.

حذف کاربر

برای حذف کاربر، ابتدا بر روی نام کاربر مورد نظر در لیست کاربران کلیک کرده، سپس دکمه حذف کاربر را کلیک کنید.

با کلیک بر روی دکمه حذف، پیغامی جهت تایید حذف کاربر نمایش داده می شود.

با زدن دکمه Yes کاربر از سیستم حذف خواهد شد.

advanced divider

مدیریت مالکین

در بخش مدیریت مالکین نرم افزار پلاک خوان و مدیریت تردد نوتریکا پلاک، شما می توانید مالکین خودرو ها را در نرم افزار ثبت کرده و برای هر یک، مجوز تردد تعریف کنید.

 

نکته

در نرم افزار نوتریکا پلاک، مجوز تردد برای مالکین تعریف می شود و هر خودرویی که به مالک مرتبط باشد، از مجوز تردد مالک خود استفاده می کند.

تعریف مالک جدید

برای تعریف مالک جدید به سیستم، ابتدا وارد بخش مدیریت مالکین شده، سپس روی دکمه مالک جدید کلیک کنید.

با کلیک بر روی دکمه مالک جدید، بخش های مختلف برای وارد کردن اطلاعات مالک در نرم افزار برای شما باز می شود. در این قسمت باید مشخصات مالک را وارد کنید.

بخش های مورد نیاز برای ثبت مالک جدید عبارت اند از :

  • نام (اجباری)
  • نام خانوادگی (اجباری)
  • کد ملی : کد ملی مالک باید به فرمت صحیح وارد شود. (اختیاری)
  • همراه : در این بخش می توانید شماره همراه یا شماره ثابت مالک را وارد کنید. فرمت شماره باید صحیح باشد. (اختیاری)
  • توضیحات : این توضیحات برای شناسایی دقیق تر مالک می باشد. (اختیاری)
  • تصویر مالک : این تصویر برای شناسایی بهتر مالک می باشد و می تواند در گزارشات تردد نمایش داده شود. (اختیاری)
  • مجوز : در مورد مجوز در بخش بعدی توضیح داده می شود.

پس از وارد کردن اطلاعات، با کلیک بر روی دکمه ثبت مالک جدید به سیستم اضافه می شود.

ویرایش مالک

برای ویرایش مالک ثبت شده در سیستم، ابتدا از لیست مالکین، فرد مورد نظر را انتخاب کرده و دکمه ویرایش را کلیک کنید.

با کلیک بر روی دکمه ویرایش، بخش های مربوط به اطلاعات مالک باز شده و شما می توانید آن ها را ویرایش کنید.

پس از ویرایش اطلاعات، دکمه ثبت را کلیک کنید. با زدن دکمه ثبت تغییرات در سیستم ذخیره می شود.

تعیین مجوز تردد مالک

نرم افزار نوتریکا پلاک به عنوان یک نرم افزار تخصصی در زمینه مدیریت تردد امکانات کاملی برای ارائه مجوز به مالکین خودرو ها را ارائه می کند.

شما می توانید در نرم افزار نوتریکا پلاک برای هر یک از مالکین به طور جداگانه مجوز تردد صادر کنید. این مجوز هنگام تردد خودرو مالک مورد نظر و تشخیص پلاک آن توسط نوتریکا پلاک، در بخش نظارت به عنوان مجاز یا غیر مجاز مشخص می شود.

همچنین در صورت استفاده از امکانات اتوماسیون تردد نوتریکا پلاک و اتصال نرم افزار به گیت کنترل تردد یا راهبند ، در صورت مجاز بودن خودرو می توان راهبند یا گیت را به طور خودکار و هوشمند برای عبور خودرو باز کرد.

برای تغییر مجوز تردد مالک، ابتدا مالک مورد نظر را انتخاب و سپس دکمه ویرایش را کلیک کنید.

با کلیک بر روی دکمه ویرایش، بخش های مختلف مشخصات مالک قابل تغییر خواهند شد که بخش مد نظر ما در این قسمت، مجوز است.

نرم افزار نوتریکا پلاک به طور کلی ۴ نوع مجوز را برای مالکین ارائه می کند :

  • مجوز نامحدود : خودرو های متعلق به این مالک در هر ساعت از شبانه روز و در هر تاریخی مجاز شناخته می شوند.
  • مجوز محدود بر اساس تاریخ : خودرو های متعلق به این مالک تنها در تاریخ مشخص شده مجاز به تردد بوده و قبل از تاریخ شروع و بعد از تاریخ پایان به عنوان غیر مجاز شناسایی خواهند شد.
  • مجوز محدود بر اساس ساعت (محدودیت روزانه) : خودرو های متعلق به این مالک فارغ بر اساس ساعت محدود می باشند و تنها در بازه زمانی بین زمان شروع و زمان پایان مجاز به تردد می باشند.
  • مجوز محدود بر اساس تاریخ و ساعت) : به عنوان ترکیبی از حالت دوم و سوم، در این حالت خودرو ها در بازه زمانی مشخص شده از تاریخ شروع تا تاریخ پایان و در بین زمان شروع و زمان پایان مجاز به تردد می باشند و در هر تاریخی خارج از این دو بازه غیر مجاز شناخته می شوند.

به عنوان مثال، می خواهیم برای یک مالک، مجوز یک ماهه از تاریخ ۱۴۰۱/۲/۱ تا تاریخ ۱۴۰۱/۲/۳۱ صادر کنیم و به دلیل محدودیت تردد شبانه مجتمع، خودرو های ثبت شده برای این مالک از ساعت ۶:۰۰ AM تا ساعت ۸:۰۰ PM اجازه تردد داشته باشند. صدور این مجوز به صورت زیر خواهد بود:

با کلیک بر روی دکمه ثبت، مجوز مشخص شده برای مالک اعمال می شود.

حذف مالک

برای حذف مالک، کافیست مالک مورد نظر را از لیست مالکین انتخاب کرده و بر روی دکمه حذف کلیک کنید.

با کلیک بر روی دکمه حذف، پیامی مبنی بر تایید حذف نمایش داده می شود.

با تایید این پیام، کاربر از لیست حذف می گردد.

advanced divider

مدیریت خودرو ها

در بخش مدیریت خودرو ها شما می توانید شماره پلاک خودرو ها، مدل و رنگ آن ها را در سیستم وارد کرده و به مالکین ثبت شده تخصیص دهید.

 

نکته

در نرم افزار نوتریکا پلاک، مجوز تردد برای مالکین تعریف می شود و هر خودرویی که به مالک مرتبط باشد، از مجوز تردد مالک خود استفاده می کند. هر مالک در نرم افزار نوتریکا پلاک می تواند یک یا چند خودرو داشته باشد که همگی از مجوز مالک طبعیت می کنند.

تعریف خودرو جدید

برای ثبت خودرو جدید در سیستم، ابتدا وارد بخش مدیریت خودرو ها شده و سپس روی دکمه خودرو جدید کلیک کنید.

با کلیک بر روی دکمه خودرو جدید، بخش های مختلف برای وارد کردن اطلاعات خودرو در نرم افزار برای شما باز می شود. در این قسمت باید مشخصات خودرو و شماره پلاک را وارد کنید.

بخش های مورد نیاز برای ثبت خودرو جدید عبارت اند از :

  • فرمت پلاک : فرمت استاندارد ۸ رقمی پلاک رسمی کشور یا سایر فرمت ها مانند پلاک موتور یا منطقه آزاد (اجباری)
  • شماره پلاک خودرو (اجباری)
  • مدل خودرو : مدل خودرو را از میان مدل های رایج مانند سمند، پراید و پژو ۴۰۵ مشخص کرده یا گزینه متفرقه را انتخاب کنید. (اجباری)
  • جزئیات مدل خودرو : در این بخش می توانید جزئیاتی در مورد مدل خودرو بنویسید. (اختیاری)
  • رنگ (اختیاری)
  • توضیحات : در این بخش می توانید توضیحات و اطلاعات بیشتری در مورد خودرو وارد کنید. (اختیاری)
  • انتخاب مالک : مالک خودرو مورد نظر را از لیست مالکین انتخاب کنید (اجباری)

پس از وارد کردن اطلاعات، با کلیک بر روی دکمه ثبت خودرو جدید به سیستم اضافه می شود.

ویرایش مشخصات خودرو

برای ویرایش خودرو ثبت شده در سیستم، ابتدا از لیست خودرو ها، خودرو مورد نظر را انتخاب کرده و دکمه ویرایش را کلیک کنید.

با کلیک بر روی دکمه ویرایش، بخش های مربوط به اطلاعات خودرو باز شده و شما می توانید آن ها را ویرایش کنید.

پس از ویرایش اطلاعات، دکمه ثبت را کلیک کنید. با زدن دکمه ثبت تغییرات در سیستم ذخیره می شود.

حذف خودرو

برای حذف خودرو، کافیست خودرو مورد نظر را از لیست خودرو ها انتخاب کرده و بر روی دکمه حذف کلیک کنید.

با کلیک بر روی دکمه حذف، پیامی مبنی بر تایید حذف نمایش داده می شود.

با تایید این پیام، خودرو از لیست حذف می گردد.

advanced divider

شرایط نصب

برای انجام پلاک خوانی به صورت صحیح و با دقت بازشناسی تضمین شده باید شرایط مناسب فراهم شود. در صورت عدول از هر یک از شرایط زیر، دقت بازشناسی کاهش خواهد یافت.

انتخاب دوربین

از دوربین های بهینه شده برای امر پلاک خوانی استفاده کنید، دوربین های نظارتی مناسب امر پلاک خوانی نیستند. ترجیحا از دوربین هایی که توسط شرکت ایران نوتریکا به فروش می رسد استفاده کنید، در غیر این صورت حتما در مورد مشخصات دوربین از متخصصان شرکت ایران نوتریکا مشاوره بگیرید.

راه اندازی دوربین

راه اندازی دوربین در شرایط مناسب مسئله حائز اهمیتی است. پارامتر های زیر را هنگام راه اندازی دوربین در نظر داشته باشید:

زاویه دوربین

زاویه دوربین اعم از زاویه افقی یا عمودی باید بگونه ای باشد تا راستا تصویر پلاک با راستا افقی و عمودی دارای کمترین زاویه ممکن و در صورت امکان نزدیک به صفر باشد. نمونه ای از زوایا نامناسب دوربین را در شکل زیر مشاهده می کنید:

نور محیط

در کاربرد های فضای باز در روز اغلب نیاز به نور مصنوعی نیست اما در شب چه در فضای باز و چه در فضای بسته حتما نور مناسب را تامین کنید. در صورت امکان استفاده از نور مرئی توصیه می شود.

نمونه تصویر با نور کم :

نمونه تصویر با نور زیاد :

رزولوشن

رزولوشن تصویر نباید بگونه ای باشد که تصویر پلاک خیلی بزرگ یا خیلی کوچک نمایش داده شود، معمولا رزولوشن باید بگونه ای باشد که پلاک عرض حداقل ۲۵ پیکسل و طول حداقل ۱۲۰ پیکسل را دارا باشد.

سرعت شاتر

سرعت شاتر باید بگونه ای تنظیم شود که تصویر پلاک نه دچار ماتی شود و نه تصویر را چندان تیره کند.

نمونه تصویر با سرعت شاتر نامناسب ( سرعت شاتر بالا ) :

چند نمونه تصویر با سرعت شاتر نامناسب ( سرعت شاتر پایین ) :

در شرایط نوری مناسب برای روز معمولا سرعت شاتر ۲۰۰/۱ یا ۲۵۰/۱ و برای شب ۲۵۰/۱ یا ۵۰۰/۱ مناسب است.تنظیم دقیق سرعت شاتر وابسته به شراط نوری و سرعت تردد خودرو ها متفاوت است.

نرخ فریم

در کاربرد هایی مانند پارکینک که تردد خودرو ها با سرعت پایین انجام می شود نرخ فریم ۲۰ و در کاربرد هایی با سرعت تردد بالا نرخ فریم ۲۵ تا ۳۰ مناسب هستند.

سایر تنظیمات

سایر تنظیمات دوربین که معمولا در دوربین های پلاک خوان وجود دارند اعم از WDR, HLC, BLC, GAIN,CONTRAST , .. که تعیین مقدار مناسب آن ها وابستگی زیادی به شرایطی محیطی دارند را بگونه ای تنظیم کنید که پلاک از ماتی، کشیدگی، تیرگی زیاد، شفافیت زیاد به دور باشد.

شرایط پلاک

پلاک نباید دارای عارضه و یا کثیفی بیش از حد باشد.

نمونه پلاک نامناسب (دارای عارضه و کثیفی):

پلاک نباید مخدوش باشد.

advanced divider
برای پیدا کردن محصولات خود شروع به تایپ نام آن کنید...